sobota, 11 maja 2013

Mam smak na żółty makaron z papryką i kurczakiem

Zrobiły mi się niezłe zaległości. Wreszcie znalazłam czas, żeby dodać przepisy na nasze posiłki z tego tygodnia. Na pierwszy ogień idzie kolejny ekspresowy makaron. Tak, jestem makaroniarą ;) Na dobrą sprawę mogłabym je jeść codziennie. Ten trochę inny, bo ryżowy, trochę słodki, trochę kwaśny.


Potrzebujemy

  • 1 żółta papryka
  • 1 mała cukinia
  • 1 cebula dymka
  • pierś kurczaka
  • dwie porcje makaronu ryżowego
  • łyżeczka startego imbiru
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 łyżki octu ryżowego
  • 2 łyżki brązowego cukru
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • olej rzepakowy
  • pieprz

Przygotowanie

Na początek zajmujemy się kurczakiem. Myjemy, suszymy i oczyszczamy. Kroimy w większą kostkę. W misce umieszczamy przeciśnięty czosnek, starty imbir, pieprz i mieszamy. Wrzucamy tam kurczaka i dokładnie obtaczamy. Do szklanki wlewamy ocet ryżowy, sos sojowy, dwie łyżki wody i wsypujemy cukier. Cukinie obieramy i kroimy w kostkę. Dymkę szatkujemy (zielone i jasnozielone części). Paprykę kroimy w kostkę. Na rozgrzaną patelnię (woka) z olejem rzepakowym wrzucamy kurczaka i podsmażamy około 5 minut. Następnie zalewamy przygotowaną wcześniej miksturą. Zagotowujemy i gotujemy około dwóch minut. Dodajemy cukinię, paprykę i dymkę. Trzymamy na ogniu do czasu aż cukinia zmięknie. Przygotowujemy makaron ryżowy według przepisu z opakowania. Mój należało moczyć we wrzątku przez 3 minuty. Dorzucamy makaron do woka, mieszamy i gotowe.

Czas przygotowania: około 20 minut



Przepis inspirowany niezastąpioną Kwestią Smaku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz