sobota, 4 maja 2013

Mam smak na warzywną frittatę

Taka trochę oszukana ta moja frittata, bo prawdziwa chyba powinna mieć ziemniaki ;). Bardzo warzywna, bardzo sycąca. Coś bardziej jak gruby omlet. Świetna na śniadanie czy warzywną kolację.

Potrzebujemy


  • cukinia
  • cebula
  • zielona cebulka
  • papryka
  • pomidor
  • 3 ząbki czosnku
  • pierś kurczaka
  • 5 jajek
  • 1/3 kostki sera feta
  • olej rzepakowy


Przygotowanie

Wszystko kroimy w kostkę: paprykę, cukinię, cebulkę, cebule (drobno), obranego pomidora, fetę. Czosnek drobniutko szatkujemy. Kurczaka doprawiamy solą i pieprzem, grillujemy i również kroimy w kostkę. Jajka wrzucamy do miseczki, mieszamy, solimy i pieprzymy. Dodajemy fetę. Warzywa podsmażamy na patelni. Najpierw szklimy cebulę. Następnie dodajemy paprykę i cukinię. Trzymamy na ogniu przez około 5 minut. Dodajemy pomidora, czosnek, zieloną cebulkę i kurczaka. Wszystko dokładnie mieszamy i smażymy przez około 2 minuty. Na koniec składniki zalewamy masą jajeczną. Zmniejszamy ogień, przykrywamy pokrywką i czekamy aż masa się zetnie. Jak ktoś woli całkiem ściętą górę to polecam zsunąć wszystko na talerz i wrzucić odwrotnie. Ja tak zrobiłam, ale przyznam że kawałek mi się złamał, więc następnym razem będę bardziej cierpliwa ;) Po ściągnięciu z patelni kroimy jak pizzę.





2 komentarze:

  1. Moniko, frittata nie musi zawierać ziemniaków. :))Cechą charakterystyczną tego dania o włoskich korzeniach, jest sposób przygotowania. Otóż frittatę przygotowuje się w dwóch etapach. Najpierw smaży się na patelni, w drugim etapie, po zalaniu np. jajkami rozmąconymi ze śmietaną, wstawia się do piekarnika i tam potrawa dochodzi. Dlatego ważny jest dobór odpowiedniej patelni, którą można wstawiać do pieca. Najczęściej taka patelnia ma metalową rączkę lub odpinaną plastikową.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak, o piekarniku wiedziałam, ale niestety nie jestem w posiadaniu takiej patelni - jeszcze ;) A ziemniaki pojawiają się na tyle często w przepisach na frittatę, że myślałam, że są podstawą :) Dziękuję za wyprowadzenie z błędu.

      Usuń