poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Mam smak na omlet



Kolejny śniadaniowy post. Tym razem śniadanie weekendowe - pyszny, sycący omlet. Z omletem jest tak, że można za jego pomocą zrobić porządki w lodówce ;) Prawie wszystko do niego pasuje! Składniki z dzisiejszej wersji równie dobrze można dodać do pizzy.

Potrzebujemy

(składniki na jeden omlet)

  • 2 jajka
  • kilka plasterków salami
  • 5 oliwek zielonych
  • 5 oliwek czarnych
  • ser - ja użyłam fety, ale można dodać ser żółty, mozzarellę, ser pleśniowy
  • zielona cebulka
  • 2 suszone pomidorki
  • sól, pieprz




Przygotowanie

Rozbijamy dwa jajka, dodajemy sól i pieprz i mieszamy. Kroimy oliwki na plasterki, pomidorki na paseczki, salami na plasterki, ser w kostkę (lub na tarce). Na małej ilości tłuszczu podsmażamy salami. Pod koniec dodajemy oliwki i pomidorki. Wylewamy jajka. Dodajemy ser i zieloną cebulkę. 
Omlet możemy smażyć pod przykryciem z jednej strony na niewielkim gazie, ja jednak jestem z tych co to podsmażają z obu stron. Po ścięciu jednej strony, za pomocą dużego talerza lub pokrywki ściągam omlet z patelni, a następnie przykładamy patelnie do pokrywki i smażymy drugą stronę.

Przed podaniem posypać świeżo zmielonym pieprzem i parmezanem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz