czwartek, 27 czerwca 2013

Mam smak na macę i sałatkę z pomarańczą

Zaczęło się od tego, że dwa dni po wizycie na stoisku Hummus Amamamusi podczas krakowskiego Najedzeni Fest naszła mnie straszna ochota na hummus. Niestety nie miałam z czym go zjeść, bo u nas w domu chleb bywa rzadko ;) Krótkie poszukiwania i genialny pomysł: upiekę macę! Nie przypuszczałam, że to takie proste. W dodatku taka maca ma zdecydowaną przewagę nad sklepową, bo doprawiamy ją swoimi ulubionymi przyprawami i ziołami.


Potrzebujemy


  • 140g mąki
  • 50 ml wody
  • łyżka oleju
  • przyprawy: u mnie część z papryką ostrą, część z rozmarynem
  • szczypta soli


Przygotowanie

Podane składniki mieszamy na ciasto. Wałkujemy bardzo cienko - ciasto jest na granicy przerwania ;) Kroimy na prostokąty (mniej więcej). Układamy na papierze do pieczenia. Piekarnik nagrzewamy do 250 stopni. Pieczemy po 2-3 minuty z każdej strony. Odkładamy do wystygnięcia. Z powyższych proporcji wyszyły mi dwie blachy macy.

Gdyby ciasto za bardzo Wam się "ciągnęło" posypcie stolnicę i wałek solidnie mąką.

Ja swoją macę zjadłam z hummusem z oliwą z oliwek i świeżo zmielonym pieprzem. Po przepis na hummus odsyłam tutaj.


A żeby nasza maca z hummusem mogła robić za posiłek można podać do niej prostą sałatkę. Na przykład taką - z pomarańczą, kurczakiem i serem pleśniowym.


Potrzebujemy

(na dwie porcje)

  • opakowanie mieszanki sałat lub sałata lodowa
  • 1 pomarańcza
  • 50 g sera pleśniowego - lazur, rokpol, gorgonzola
  • pierś kurczaka
  • dwie kromki chleba
  • kilka orzechów włoskich

Na dressing:

  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • łyżka soku z cytryny
  • łyżeczka musztardy
  • łyżeczka miodu

Przygotowanie

Sałatę myjemy i suszymy. Pomarańczę obieramy i kroimy na fragmenty. Ser kroimy w kostkę. Chleb kroimy w kostkę i wrzucamy na rozgrzaną patelnię. Mieszając, prażymy go tam około 3 minuty. Kurczaczka oczyszczamy, nacieramy oliwą, przyprawiamy solą, pieprzem, papryką ostrą. Smażymy w całości, a następnie kroimy w kostkę. Mieszamy składniki na dressing. Wszystko łączymy.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz