czwartek, 16 maja 2013

Mam smak na owocowy sorbet!

Bardzo rzadko jem słodkie rzeczy i tak samo rzadko je robię. Nie jestem człowiekiem, który potrafi zjeść tabliczkę czekolady czyli 3 kawałki ciasta na raz. Ale jak mamy taki piękny ciepły dzień jak dziś to pasuje zjeść jakieś lody. A najlepiej sorbet, bo bez śmietanki ;)


Potrzebujemy

(dwie spore porcje)
  • 300g mrożonych owoców - u mnie maliny
  • 1 banan
  • sok z połowy cytryny
  • cukier puder - u mnie była to 1/4 szklanki

Przygotowanie

Do pojemnika blendera wrzucamy składniki i miksujemy. Koniec :D

A teraz kilka rad. 
Mój blender nie dał rady z owocami prosto wyciągniętymi z zamrażarki. Mam już chyba przytępione noże, więc musiałam chwilę odczekać (5-10 minut). Cukier puder możemy zrobić sami - ja się pokusiłam o przygotowanie go z brązowego cukru (zdrowiej! :)). 1/4 szklanki to według mnie wystarczająca ilość, ale jak lubicie słodycze, to dorzućcie tam jeszcze jedną czy dwie łyżki. Gdy chcemy przygotować lody wcześniej to musimy pamiętać o mieszaniu. Co jakieś 20 minut należy przemieszać pojemnik z sorbetem. 


1 komentarz: