piątek, 10 stycznia 2014

Mam smak na pizzę!

Zima to fatalny czas na prowadzenie bloga. Wychodzę do pracy - ciemno, wracam - ciemno, jak w takich warunkach robić zdjęcia? Ok, może odrobinę winny jest mój brak konsekwencji ;) Ale nic to, powracam z nowym przepisem. 

Domowe pizze kojarzą mi się z grubym, drożdżowym ciastem, a ja jakiś czas temu wymarzyłam sobie zrobienie pizzy na cieniutkim spodzie (jak w Przestrzeniach ;)). I udało się. Cienkie chrupiące ciasto i proste dodatki, pycha!


Potrzebujemy

składniki na dwa spody

  • 2 szklanki mąki (plus trochę do posypania blatu)
  • szklanka ciepłego mleka (nie gorącego)
  • 10g świeżych drożdży
  • 2 łyżeczki soli
  • szczypta cukru
  • 2 łyżki oliwy z oliwek 
  • sos pomidorowy 
  • dodatki:  2 garści rukoli, 5-6 plasterków szynki szwarcwaldzkiej/parmeńskiej, parmezan, świeżo zmielony pieprz i sól, łyżka oliwy (u mnie truflowa).


Przygotowanie

Rozpuszczamy drożdże w mleku i odstawiamy na 15 minut. W misce łączymy mąkę, sól, cukier i drożdże z mlekiem. Mieszamy kilkukrotnie i dodajemy oliwę. Dokładnie wyrabiamy - może to zająć 5-10 minut. Gdyby ciasto za bardzo się kleiło, można dodać jeszcze trochę mąki. Miskę przykrywamy ściereczką i odstawiamy na około 45 minut. Po upływie tego czasu, dzielimy ciasto na dwie porcje (jedną możemy zamrozić na później :)). Rozwałkowujemy cienko. Pieczemy w temperaturze 200 stopni około 10 minut.

Po tym czasie wyciągamy, smarujemy spód sosem i wkładamy jeszcze na 5-7 minut. Sos pomidorowy możemy szybko zrobić sami - ja obrałam jednego sporego pomidora ze skórki, pokroiłam drobno, wrzuciłam do garnka wraz z łyżką oliwy i przecieru pomidorowego, doprawiłam bazylią, ostrą papryką i pieprzem. Gdy pomidor zmiękł wszystko przetarłam przez sitko (można też zblendować). 

Wyciągamy z piekarnika, nakładamy dodatki i gotowe!







2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo smacznie! Lubię rukolę na pizzy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ fantastycznie wygląda ta pizza, prawie mam wrażenie, że mi pachnie z ekranu.

    OdpowiedzUsuń