poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Mam smak na warzywne muffiny


Ile można jeść jajecznice, omlety i jajka na miękko? W kolejny weekendowy poranek przygotowałam coś co można nazwać warzywnymi muffinami. Na zdjęciach nie prezentują się zbyt zachęcająco, ale smakowały świetnie. Niestety przez dzwoniący telefon przetrzymałam je nieco w piekarniku. Następnym razem skrócę czas pieczenia, tak żeby żółtko było płynne ;)


Potrzebujemy

(na 5 muffinek)
  • 5 jajek
  • 5 plasterków pomidora
  • 5 plasterków sera - może być feta, sałatkowy, mozzarella
  • 5 plastrów bakłażana
  • 5 plastrów cukinii - jak mamy dużą, ja dałam 10, bo akurat miałam małą cukinię
  • 2 pieczarki


Przygotowanie

Bakłażana kroimy, posypujemy solą i zostawiamy na 15 minut, żeby pozbyć się goryczki. Potem płuczemy. Bakłażana, cukinię i pieczarki grillujemy. Doprawiamy świeżo zmielonym pieprzem. Do formy na muffinki wkładamy kolejno: bakłażana, cukinię, pieczarki, pomidora, ser. Na sam wierzch wbijamy jajko. Wkładamy do piekarnika na 10-12 minut w 180 stopniach (tu strzelam, bo jak napisałam, ja przesadziłam ;)).

U mnie muffinki zostały posadzone na szpinaku z czosnkiem.



 A tak to wygląda po rozkrojeniu:


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz